Colin
nu mai e, raliul însa continua! Iata ca seria de succes a
celor de la Codemasters a ajuns la numarul patru. Din pacate pentru
iubitorii jocurilor de raliu, aceasta versiune s-ar putea sa fie
si ultima. De ce? Aceia dintre voi care se mai uita la raliuri stiu
cu siguranta raspunsul: Colin McRae nu mai concureaza în WRC
anul acesta. Cu siguranta, Codemasters nu se astepta la o asemenea
lovitura din partea celui a carui imagine a folosit-o, dar, în
cele din urma, a si promovat-o. Din cauza unor schimbari în
regulamente si în calculelor echipelor, Colin a ramas fara
masina în acest sezon al WRC-ului. Totusi, participa la raliul
Dakar 2004 cu echipa de la Nissan. Zvonuri circula despre o revenire
a lui în WRC pentru sezonul viitor, dar ramâne sa vedem
daca aceasta va si avea loc.
Sunt 20 de masini pe care chiar le vom putea conduce. Spre deosebire
de versiunea anterioara, de aceasta data chiar putem sa ne alegem
masina, dintr-o lista destul de impresionanta, printre care gasim:
Citroen Xsara, Mitsubishi Lancer Evo 7, Subaru Impreza, Ford Puma
si Fiat Punto.
Masinile arata ca niste bijuterii. Perfect construite, reusesc sa
redea în amanunt configuratia reala a vehiculelor. De fapt,
grafica era excelent facuta înca din partea a treia. De data
aceasta au mai fost adaugate câteva trasaturi de finete, spre
deliciul împatimitilor realismului din jocuri. Astfel, texturile
obiectelor sunt mult mai bine realizate. Copacii de pe margine nu
mai par ziduri colorate, ci par a fi foarte reali. Tufisurile de
pe margine sunt cât se poate de reale si, în plus, la
ciocnirile cu masina, opun o rezistenta proportionala cu dimensiunea
lor. Din pacate, semnele de pe marginea drumului au ramas la fel
de indestructibile ca si în versiunea anterioara. Nu stiu
din ce aliaj se fac astea pe la ei pe-acolo, dar sigur e ceva tehnologie
NASA la mijloc sau iarasi si-au bagat extraterestrii coada.
Sunetul este o componenta importanta a oricarui joc care se respecta,
iar CMR 04 nu face exceptie. Sunetele motorului sunt foarte importante
atât pentru atmosfera, cât mai ales pentru cei care
joaca cu cutia manuala. Ce pot sa va spun este ca diferenta între
tipurile de masini este clara. Zgomotul tors, înfundat, al
Peugeot-ului, nu seamana deloc cu cel al Citroen-ului. Un cunoscator
ar putea spune legat la ochi cu ce masina ne plimbam la un moment
dat.
Copilotul, a carui importanta într-un raliu nu mai trebuie
sa o mentionez, difera de la echipaj la echipaj. Chiar si accentul
si tonul vocii sunt diferite. Zgomotele de fond sunt iarasi prezente,
mai ales când alegem camera interioara. Sa auzi atunci lovituri,
buseli, motor, zgomotul stergatoarelor, fâsâitul patinarii
pe gheata etc.
Grafica 9/10
Sunet 9/10
Gameplay 9/10
Multiplayer 9/10
Impresie 10/10
|